01 augustus 2005

Sateliet-problemen

Dag 37: vrijdag 29/07

Verbazend. Techneuten die een gas-installatie van binnen en van buiten kennen, maar die er maar niet in slagen een satelietdecoder aan te sluiten. Maar in plaats van dat ineens te vragen toch maar zelf proberen. Bij het aansluiten van de kabel aan de schotel, heeft S die sateliet blijkbaar in een houdgreep genomen. Ontvanger scheef, schotel verdraaid. En uiteraard dezelfde schotel waaraan ook mijn kabel verbonden is. Op het eerste zicht was alles snel terug op zijn plaats gezet. Maar bij het overlopen van de verschillende posten, bleken juist die enige twee nederlandstalige posten niet door te komen. Het heeft me bijna een vol uur van afstellen, gaan kijken, nog bijdraaien, gaan kijken, een beetje terugdraaien, en weer gaan kijken, .... gekost om dat in orde te krijgen. Zo gaat je dag wel snel voorbij natuurlijk.
Vóór dat ik aan die brol was begonnen had ik al de nodige zon opgedaan. De laatste hoofdstukken van “de Da Vinci code” heb ik een heerlijk ochtendzonnetje gelezen. De laatste hoofdstukken waren er bijna teveel aan, want het werd toen al te warm om stil te zitten. Terwijl in België de hemelsluizen openstonden, blijft het hier op de middag rond (en vaak erover) de 40 graden.
Verder nog wat met de muziek op mijn pc gespeeld, TV gekeken, gelezen. That’s it.

Geen opmerkingen: