25 september 2005

Music maestro

Tijdens mijn verlof heb ik verscheidene keren het “Algerije”-verhaal gedaan. Meestal achter pot en pint, hetgeen misschien de reacties verklaart. Enihoe, de meest gestelde vraag bleef toch wat we hier doen als we niet werken. Het antwoord, wat neerkomt op “niets”, resulteerde meestal in opgetrokken wenkbrouwen, afkeurende blikken en één keer zelfs in – wat ik best omschrijf als een mislukte Homer-kreet – een oprechte “dow”.
Feit is en blijft dat er hier vooral ’s avonds idd niks te beleven valt en dat we onze vrije vrijdag vullen met vooral niet te veel doen.
Voor mij is mijn redding in nood dan meestal de muziek. Er staan welgeteld 1786 liedjes op mijn pc. Gaande van harde rock alla Rage Against The Machine, over lieflijke ballads van The Corrs tot opzwepende boenk-muziek van DJ Tiësto en co. Ook op mijn sateliet-TV nemen muziekposten 4 van de eerste 10 kanalen in.
Onmisbaar gebleken: mijn MP3-speler. Als ik die niet had om even weg te dromen (of weg te vluchten) zou ik hier al een paar keer met mijne kop tegen de muur gelopen zijn. In de zomer had ik dan ook een vast ritueel: juist terug van het werk schoot ik mijn short en sandalen aan (na eerst de rest uitgedaan te hebben uiteraard) en zette ik dat ding op mijn kop terwijl ik een toertje ging wandelen in de woonbasis. Meestal onderaan de heuvel waar op de would-be tennisterreinen en het voetbalveldje niemand anders komt. Heerlijk zo in de zon (in juli en augustus was het rond 18h nog zo’n 35 graden). Momenteel is er vanaf 18 uur lokale tijd niet veel zon meer te bespeuren waardoor ik dus iets anders zal moeten verzinnen.
Deze keer heb ik ook luidsprekers meegebracht zodat ik de buren wat op stang kan jagen. Zo moet ik niet steeds de gewenste liekes liggen overzetten naar die MP3-speler, hetgeen ook handig kan zijn.
Voor mij werkt die muziek in twee richtingen: bepaalde liedjes passen bij bepaalde gevoelens. Maar andersom werkt ook: bepaalde muziek kan me in een bepaald humeur brengen. Altijd handig om opgefokt te raken vooraleer te gaan joggen of om wat opgewekter te geraken bij een dipje (vooral de ik-heb-niks-te-doen-dipjes dan).


ziehier mijn multimedia installatie: een IBM ThinkPad T42, een Creative 100 Sports MP3-player en Sony 2-wegs luidsprekers.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ziet er inderdaat erg futuristisch uit. Persoonlijk vind ik het nogal erg trekken op een vierkantje met een kruisje erin. maar zal wel aan mezelf liggen.

Anoniem zei

tja broere, een beetje meegaan met je tijd hé
als ik terug ben zal ik je eens lere je pc in te stellen ok?

Anoniem zei

uw woorden wel wikken, wegen en goed uitkiezen hé Jeanke...

De Jean zei

euh... ik vat'em nie

Anoniem zei

kwestie dat uw leerling kan volgen...

De Jean zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
De Jean zei

mja, wordt nie simpel...