12 november 2005

Nog een appel-mopje !!

Zegt de juf: "En, Marietje, wat heb jij gedaan tijdens de pauze"?
"Ik heb in de zandbak gespeeld juf"
"Heel goed, Marietje. Ga nu naar het bord en schrijf daar 'zand' op.
Als het goed is krijg je een appel".
Marietje doet het goed en krijgt een smakelijke appel.
"Jantje! Wat deed jij tijdens de pauze"?
"Ik heb met Marietje in de zandbak gespeeld, juf".
"Fijn, Jantje, ga ook naar het bord en schrijf daar 'bak'op.
Ook jij krijgt een appel als het juist is".
Jantje doet het eveneens goed en krijgt zijn appel.
"Jij, Abdul, wat deed jij tijdens de pauze"?
"Ik wilde met Jantje en Marietje meespelen maar ik mocht niet en
ze gooiden met zand en steentjes naar mij".
"Wel wel" zegt de juffrouw "dat is volkomen ontoelaatbare rassendiscriminatie.
Ga maar naar het bord en schrijf daar 'volkomen ontoelaatbare rassendiscriminatie' op.
Als het juist is krijg jij ook zo'n lekkere appel".

Geen opmerkingen: