31 januari 2006

beter laat dan nooit... vier dagen overtijd, maar ziehier

GELUKKIG NIEUWJAAR

Aan alle Chinese lezers. Aan de rest: ook zeker??
’t Is weer effie geleden hé? Weet ik. Er is pertang niks spectaculair gebeurd, alles blijft zoals het was. Het weer is er de laatste dagen wel op verslechterd (op dit eigenste moment giet het en voor de tweede maal in bijna 8 maanden hoor ik in de verte een donderslag). Verder dus niks te melden.
Ik ben zowat in de helft van deze rotatie. Binnen twee dagen is dat. Nóg een keertje zo lang dus.
Op het werk verloopt alles nog erg druk en er zijn weer een paar Algerijnse gewoontes die me verbaast hebben. Zoals geweten is vrijdag hier de “heiligste” dag van de week. Desondanks waren er een paar die wek kunnen overtuigen hadden omp te komen werken. Na de middag hebben we die echter niet terug gezien. Wezen bidden. Dubbel betaald en dan toch het gebed voorrang geven. Da’s pas overtuiging hé. Popie-jopie, eat your heart out!! Verder blijft de onnavolgbare eigenzinnigheid me dag na dag treffen. Je zou toch denken dat onze eigen mensen, na meer dan 30 jaren ervaring, en onder de druk waar we hier moeten presteren, het net ietsje beter weten. Vinden zij dus niet. Effe je rug draaien, en hop! Kabel ligt anders dan gevraagd, afmetingen zijn niet juist. Lekker frusterend. Maar we zijn wat gewoon na 7,5 maand.
Gisteren zijn er trouwens twee vlamingen bijgekomen. Antwaarpeneirs dan nog wel. Was een hele verademing om “den toer” op de werf eens in het nederlands te kunnen doen. Binnen tien dagen zijn ze weer weg. Profiteren dus om aan mijn plat accent te werken ;-)

1 opmerking:

Anoniem zei

hebben wij iets gemist?
26, van Lint, ...
Heb géén zin om tot de zomer te wachten voor meer uitleg dus vertel,...