29 mei 2006

weer het weer

Veel meer dan over het weer vertellen valt er hier niet te doen, maar da's dan ook de moeite de laatste tijd.
Twee weken terug, toen ik zat te vernikkelen in het koude en natte België, haalden ze hier temperaturen van dik 40 graden. Ik heb dan het slechte weer meegebracht naar hier en vorige week heb ik zelfs de verwarming even moeten opzetten.
Sinds gisteren is het weer van dattem: 40 graden na de middag, gelukkig met een windje. 's Avonds rond een uur of 22 werden de hemelpoorten dan open gezet en knalde er enkele stevige donderslagen om onze oren.
Vandaag niks te klagen. Het is natuurlijk weer té warm, maar het ook nooit goed en aangezien ik er alleen maar wat bruiner van word (met een "d", ook bij een inversie, eerste persoon neemt nooit een "dt") hoor je me niet klagen.
Tijdens mijn vorige rotatie was er eindelijk eens iemand die me zei dat ik best wel bruin geworden was, de eerste keer na bijna een jaar in deze oven.
 
Ondertussen hebben de lokale Algerijnen hun reputatie weer eens bevestigd. Tijdens werken aan de waterpomp (water komt hier wel uit een kraantje, maar daarvoor wordt het uit een diepe put gepompt) hebben ze de pomp ín die put laten vallen!! Geloof je toch niet zoiets, echt niet gewoon!! Momenteel voorzien ze ons dus water uit de tank van de pompiers, wat wil zeggen dat ze enkel 's avonds een paar uur die pomp opzetten. Joeng, joeng, ... 't zijn pagatters.

Geen opmerkingen: