04 september 2006

home sweet fucking home

De Jean is terug in Algerije.
Na een moeilijke start werd het weekje Bordeaux toch nog genieten à volonté. Prachtige stranden, prachtige bossen, geweldige stad. En het gezelschap was er eentje uit de duizend. Al bij al nog geluk gehad met het weer. Iedere voormiddag was wel wat bewolkt, maar na de middag trok het gelukkig bijna iedere dag weer open. Het leker nietsdoen stond in serieus contrast met de hectiek van Algerije en het reizen (op drie dagen van de site, via Parijs naar België en dan onmiddellijk weer 1000 km naar Bordeaux) maar man-man, wat went dat snel!

Het weekje erna was ook genieten in ons Belgenlandje. Raar dat ik zonder verplichtingen toch altijd wel iets te doen heb. Afsluiter van formaat was Cirque de Soleil, dat kan tellen.

En nu ben ik weer in "sweet old fucking" Algerije. Niks veranderd hier. Weer enkele nieuwe gezichten en hier en daar een oud gezicht dat teruggekomen is of definitief verdwenen, maar daar kijk ik hier al lang niet meer van op.

Nog 7 weken en drie dagen duurt mijn Algerijns avontuur. Langs de ene kant nog oh zo lang, langs de andere kant zal het voorbij vliegen. En wedden dat ik dan met de nodige nostalgie af en toe eens zal terugkijken?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoeo, weekje Belgie?? Niks van gemerkt eigenlijk.

Anoniem zei

Chris toch, het leven is voor de rappen hé en ik dacht dat jij trouwens eens naar het gentse ging afzakken. Dat houden we dan nog maar te goed zeker.

Wees er maar zeker van, volgend jaar na onze reis hebben jullie allemaal een dagje Gent aan jullie been! En de Jos trakteert (??) (dat beweerde Christie de zondag toch als ze het kreeftrestaurant in de Ketelvest voorbij wandelde). Dus Jos, hou je maar vast....