24 juni 2005

Dag 6: 23/06

Dag 6: 23/06
21 grams. Da’s de film geworden. Goeie film trouwens. Hou wel van die speciaal gemonteerde gevallen. En van Naomi Watts natuurlijk...
Deze morgen mijne was gaan afgeven. ’s Middags is die dan al klaar. Wel zo makkelijk. Van R hoor ik dat die (volgens mijn nog relatief jonge) vrouw 6 kinderen heeft, weduwe is en 3000 dinar in de maand verdient. Da’s 30 euro... Belgie, ik houd van je !!
Vandaag is het de warmste dag uit mijn leven geweest. Zonder het te weten hangt er wel degelijk een termometer op de site. In de schaduw en in de wind. Om 15.50h stond die op ... 44 °C ! Ter controle heeft een collega met zijn moderne Nokia ook eens gemeten, en het klopte wel degelijk. De voorbije dagen moet het dus ook tegen de 40 graden geweest zijn. Het voelt wel anders aan dan de warmte in België. Alleen aan je ademhaling merk je het. En als je 100 meter wandelt barst het zweet los.
Ik heb wat boodschappen laten doen door de chauffeur. Gisteren heb ik mijn eerste Dinars ontvangen. Vandaag drie flessen cola, een grote doos “La Vache Qui Rit” en een stokbrood gekocht. Ik heb 340 Dinar betaald. Da’s ong 3,4 euro ofte 130 frank. En dan weet ik nie eens of dat de juiste prijs is, want aan het rekeningetje kan ik toch niet uit.
Morgen is het hier rustdag, en normaal gezien gingen we ook nie werken. Maar aangezien er het een en ander mislopen is, gaan we zelf den brol opkuisen morgen. Hopelijk ben ik in de namiddag een beetje vrij om wat te kuieren of te lezen of zo... Zal wel zien.
Vanmorgen van mijne baas nog gehoord dat, behalve ik dan, er van de jongeren die samen met mij begonnen zijn niet veel volk is die naar een site willen komen. In het hotel verblijven in Bettouia (aan de kust) gaat nog juistekes, maar naar de woestijn komen... ho maar. Er is er zelfs ene die vind dat ie hier nie genoeg kan verdienen. Wa wilde: die heeft twee jaar op booreilanden gezeten. 32 jaar en dan vind hij dit niet genoeg?? Strange hoor. Goed voor mij zal ik dan maar denken. Carriere maak je sneller in the field dan voor een bureau. Er is ook niemand die raar opkijkt als de sitemanager mij telkens voorstelt als “le jeune qui va me remplacer quand je suis pas la” en vervolgens “c’est un bon jeun, il faut lui aider” en dan knikken al die algerijntjes vollen bak. Plezant... ’t Zal er alleen van op aankomen het ook waar te maken. Da’s voor midden juli, dan vertrekt R voor twee weken op verlof. Je verrai...
Voila, ben benieuwd wat we seffens te eten krijgen. Friet met steak. Wa anders...
Ik merk zelf dat ik af en toe aan het thuisfront begin te denken. Aan de kleine dingetjes des levens, zoals in een auto of op een moto kunnen stappen en gaan en staan waar we willen. Of een maandag zonder club-swing en een woensdag zonder spinning... Maar echt missen wil ik het nog niet noemen. Laat ik het zo maar houden.
A bientot!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Och jan. Ik zit hier zo dicht in de beurt maar club-swing en fitnessen is er ook niet van gekomen. Heb hier fitness genoeg in mijn tuin. Voortuintje is klaar en 20m² stenen zijn gelegd. Dus ik kan alvast op mijn terras gaan zitten. Tenminste als het niet te heet is.Temperaturen van 30 tot 35° is een beetje te veel. Men spreekt hier van hittegolf.
Dus nu ook te warm om verder aan tuin te werken. Geloof dat ik de eerste 3 dagen meer dan 7000 kg verplaatst heb. Je kwam toch helpen???
Het zware werk heeft toch zijn tol geêist of was het de hitte?
M.a.w.zo ver moest je nu ook niet gaan voor de warmte.Ben al naar binnen gelopen om de warmte te vermijden.
Je hoort nog van me.
En hoe was U2 nu, je bent toch nog gegaan?
Belgische groetjes

Anoniem zei

Ach ja, vergeten. Het was comment van Brigitte.Maar dat had je waarschijnlijk al wel door.