23 juni 2005

Dag 4 en Dag 5

Dagje overgeslagen in mijn dagboek. Gisteren avond voelde ik me nie erg goed en was ik behoorlijk moe. Maar ik zal dat nu proberen goed maken. Ziehier...

Dag 4: 21/06
21 juni: de zomer is begonnen. Raar, ik zou gedacht hebben dat ie al bezig was. Warm genoeg om al zomer te zijn in alle geval. En toch is het vandaag net dat ietsje warmer als de voorbije dagen.
Vandaag voel ik me minder goed, maar weet niet goed waarom. Aan mijn “uitlaatgassen” te ruiken denk ik dat het daaraan zal liggen. De combinatie van de hitte en het vele vlees dat we te eten krijgen (’s middags én ’s avonds biefstuk of lam of schaap) begint zijn tol te eisen. Eten lukt nog goed, da’s het probleem niet. Opvallend: de perzikken zijn hier drie groter dan bij ons !!
Vandaag is er een levering geweest. Lossen van de camion doen we dus ook allemaal zelf. Gaat de tijd goed vooruit. En ik ben eens naar GZ3 geweest. Da’s dezelfde installatie als waar wij momenteel bezig zijn (GZ1 en GZ2) maar ze ligt een goeie kilometer verder. Rustige omgeving. Die installatie pakken we ergens in 2006 aan.
In de namiddag komen de krampkes opzetten en ik moet voor het eerst overdag naar het toilet. Oeioei, als dat maar goed afloopt. En het loopt ook af... ’s Avonds is de diarree een feit. Twee “immodiums instant” en we zien wel. Ondanks vermoeidheid raak ik moeilijk in slaap.

Dag 5: 22/06
Gisterenavond is mijne baas nog gearriveerd (jeuj, eindelijk nog eens een vlaming op de site!!) maar ik was nie in form om veel te zeggen.
Vanmorgen gaat het al beter, al is het wel spannend van wat het zal geven.
Zelfde ontbijt als anders. Vandaag had ik afgesproken om op de werf zelf te helpen met supports te maken en kabels te trekken. Tot half negen is het nog te doen, maar daarna begint de hitte al. Eén buis 200 meter verder dragen en het zweet barst los. Voordeel is wel dat den tijd vooruit vliegt. De vergadering die om 09.00 h gepland was zou uiteindelijk doorgaan om... 13.30h !! De algerijnse manier van afspraken noemen ze dat dan.
Vandaag voel ik me in form. Na het werk (het is dan 18.00h) mijn loopschoenen aangetrokken en vol goede moed vertrokken. Probleempje is dat de straten hier serieus steil zijn en de rondjes die ik kan lopen behoorlijk kort. Met de hartslagmeter om en de mp3 player op mijn kop het eerste rondje natuurlijk veel te snel aangevat. Ritme van 195 slagen per minuut na twee minuten lopen is nie erg gezond. Dan maar wat vertraagd en het steilste stuk niet meer gedaan. Na 10 minuten heb ik het gevoel dat ik hete stoom inadem. Mijn longen lijken zich nog maar amper te vullen, alsof er lekjes in zijn. Na 15 minuten en een gemiddelde pols van 176 geef ik er de brui aan. Op de loopband houd ik dat tempo 35 min vol... Den douche erna is natuurlijk hemels. Volgende keer toch maar twee uurtjes later gaan lopen, dan begint de zon hier al snel onder te gaan.
Tijdens het eten nog eens wat in het Vlaams kunnen lullen tegen mijn baas. Das toch nog wat anders dan heel den dag mijne plan trekken in het Frans.
Als de komende dagen zo vooruit vliegen als vandaag zal ik snel terug thuis zijn...
Welke film zal ik eens opzetten? Ik laat het jullie morgen weten...

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey dag Jantje,
tof om hier je avonturen te kunnen volgen.
Nog ni de tijd gehad alles te lezen, maar dat komt wel. Doe ze daar de groeten. En als het een troost mag wezen, hier wordt het ook serieus heet vandaag.
Tot de volgende zitting !
Patrick