21 juni 2005

dag 3: maandag 20/06

Dag 3: 20/06

Ondanks dat ik geregeld wakker ben geworden heb ik toch goed geslapen. Karig ontbijd gehad qua keus, toch maar genoeg gegeten om de voormiddag vol te kunnen houden. Tegen 7 uur naar de site. De eerste volledige werkdag.
Vandaag al wat overgenomen van de (externe) collega die gaat vertrekken. Quelle bordelle!! Wordt nog een leuke klus om al de gegevens a jour te krijgen. Gelukkig beseft R dat ook.
Verder niks speciaal gebeurd. Of toch. Het was grote brandoefening. Met de pompierwagen en alles. Ze hadden een brand gesimuleerd waarbij veel rook en dus ook veel water kwam bij zien. Pittig detail: de pompiers en reddingsploeg stonden tegen de wind in te blussen. Indien dat echt gas en echt vuur geweest zou zijn telden mijn collega en ik zo’n 24 doden... De sukkelaars stonden vol in de rook te blussen.
Nog ff melden dat ik morgen ga proberen om enkele foto’s online te zetten. En om te proberen te gaan joggen. Is er vandaag weer niet van gekomen. En dat vreten hier... amai mijne frak. Morgen gewoon een slaatje vragen peis ik. Wel grappig dat de “obers” in van die echte apenpakjes staan op te dienen. Net echt, en zo hoort het eigenlijk ook.
Ondertussen beginnen onze onder-aannemers (lokale algerijnen) mij al te kennen. Dat varieert van monsieur over Jan tot Jo-hann. En zelfs een Janneke gehoord. Van ne waal natuurlijk ;-).
Extra info: op de site heb ik wel internet, maar geen gsm-ontvangst. In de woonbasis is het juist andersom. We werken van 7 tot 18 uur.
Voila, c’est tout. Bonne nuit à tous…

Geen opmerkingen: