23 juli 2005

Belgische feestdag in Algerije

Dag 29: donderdag 21 juli

Terwijl in la Belgique iedereen lekker thuis zit, moeten wij gewoon doorwerken. Nationale feestdag of niet, wij volgen gewoon de Algerijnse kalender. Wel zorgen we voor een zeer uitgebreide bbq. Meestal doen wa dat vrijdags, maar ’t is makkelijker om dat te doen als je de volgende dag vrij hebt. Bovendien waren er vandaag twee collega’s extra die morgen verder zouden reizen naar Nador. Reden te meer om vandaag de kolen uit het vuur te halen. Allé, ín het vuur dus.
Op het menu staan merguez, mouton en biefstukken. En als afsluiter trakteert onze spaanse Belg J ons op camembert op de bbq, doordrenkt met ricard. Best lekker, hoewel ik van de ricard zo goed als niks proef.
Hoe later op de avond, hoe meer lege flessen er op tafel staan en hoe minder ik versta van het franse gezever. Om kwart na elf geef ik er dan ook de brui aan. Twee uur later hoor ik de rest ook “thuiskomen”, net op het moment dat ik zelf ook onder de wol kruip. Morgen ga ik zowiezo niet naar de site. Proberen wat uit te slapen, want het is nodig...

Geen opmerkingen: