23 juli 2005

weekend

Dag 30: vrijdag 22 juli

Wat niet erg goed lukt! Om 07h50 wordt ik wakker en ik raak niet meer in slaap. Dan maar opstaan. Simpel ontbijtje van wat fruit. De voormiddag, althans de eerste uren daarvan, breng ik buiten door, in het zonnetje. D had me een tijdschrift over expat-tters geleend waarin ik enkele leuke, aanstekelijke artikels lees. Over een nachtmerrie in Nigeria, over een prachtige ervaring in Nepal. Werkt aanstekelijk, dat laatste verhaal. Tegen tien uur is het veels te warm om buiten te blijven zitten. Ik vlucht dus maar naar binnen om aan mijn eerste kloefer van een boek te beginnen. Om bij de tijd te blijven begin in Dan Browns “de Da Vinci code”.
Jammer genoeg moet ik vandaag “afscheid” nemen van D, mijn vlaamse maatje hier. Hij vertrekt op rotatie naar huis en blijft minstens twee-en-halve week thuis. Met zijn speelse, droge gevoel voor humor bespelen we vaak dezelfde bal als we de waaltjes weer eens pesten. Leuk.
De vraag is alleen óf hij überhaupt nog terug zal komen, en vooral: wanneer dan wel? Door verscheidene redenen (materiaal dat vastzit in de douane, de klant die niet betaalt voor “extra works”, foutieve info van leveranciers, ...) is er weinig te doen op de site en zitten we eigenlijk met teveel hier in Kenenda. Zelfs voor mezelf is het niet geheel duidelijk wat er allemaal bij zo’n gigantisch project komt kijken, laat staan voor buitenstaanders die niet weten wat we hier doen. Ik ga het dus niet proberen uit te leggen. Wel is het zo dat er komende dinsdag een reeds vier keer uitgestelde vergadering zal doorgaan tussen de absolute top van zowel Fabricom als de klant, Sonatrach. Crusiale beslissingen zullen moeten genomen worden en daar zal dus veel vanaf hangen. Ik ben benieuwd of wij ook de details te horen zullen krijgen. ’t Komt er dus op neer dat het kan zijn dat men, om tijdelijk kosten te besparen, enkele mensen thuis zal laten (ikke waarschijnlijk niet aangezien ik als back-up voor de site-verantwoordelijke fungeer) voor een onbepaalde periode. Maar alla, das nu nog allemaal gokken. We zien wel na dinsdag, als de meeting tenminste doorgaat deze keer!
Toedels!

Geen opmerkingen: