28 juli 2005

Nog één maand, afscheid van een vriend en mijn tweede verhuis!

Dag 36: donderdag 28 juli

Nog exact één maand te gaan deze rotatie! Hoewel de dagen stilaan sneller voorbij lijken te glijden, zal het toch nog een lange periode zijn die ik hier zal zitten. Zo’n maand van 6 dagen per week en 10 uren per dag begin je te voelen...
Ondertussen zijn er overdag berichten over en gevolgen van de meeting van dinsdag binnengesijpeld. Simpelweg gezegd komt het hier op neer. Om de plant hier stil te kunnen leggen en alles te vervangen wat vervangen dient te worden, zijn uiteraard alle onderdelen nodig en alle studies moeten achter de rug zijn. Bovendien zijn er per site drie leidingen te renoveren. Originele plan was om per site de drie leidingen één voor één af te werken. Drie weken terug vroeg de klant of we niet de eerste lijn volledig kunnen afwerken. Ttz: van hier tot in M’Seka, diep in de woestijn, alle vijf de stations afwerken voor lijn 1 en daaran terug te komen voor lijn twee, enzovoort. Uiteraard vraagt dat naar logistiek en mensen een heel andere aanpak, die uiteraard ook duurder is wegens het vele verhuis. Op de meeting werd duidelijk dat de klant hier niet voor wilt bijbetalen. Bovendien zijn er onderdelen door de klant afgekeurd (nu pas, na al een jaar onderhandelen!!) en zijn er ook fouten gebeurd bij de studie en levering. Of zoiets toch; details ken ik niet. Komt erop neer dat alles seiéus wordt uitgesteld. Er zijn leveringsdatums gevallen van ... 05 november 2005 !!!
Tegelijkertijd vallen onze onderaannemers bij gebrek aan kabels ook stil qua werk, dus het wordt vanaf nu stillekes en afwachten. Wat de planning voor de Fabricommers zelf betreft ken ik nog geen details. Wel is het zo dat je een werf niet kunt achterlaten en dat er dus altijd wel iemand zal moeten aanwezig blijven. Logischerwijze R en ik of zoiets, maar da’s eigen gokwerk.
Nu G en M weg zijn, en PH naar Nador is, blijven we hier met drie Fab-bers en 2 externen over. Op twee dagen dus een halvering van de ploeg.
Vanavond ga ik opnieuw verhuizen. Mijn huidige bungalow had dan wel TV, maar de airco werkt er niet goed en de badkamer is niet erg proper que betegeling en bad ed. Ik trek dus naar de bungalow waar G in zat. 30 meter van mijn huidige (de blok ernaast), met TV, een fatsoendelijke airco en veel properder. Vanavond weet ik dus wat te doen.
Morgen vrije dag en dus geen internet. Plannen tot nu toe: uitslapen (voor zover dat gaat), zelf ontbijten (Nestle!!), lezen, joggen. Voila, spannende dag hé ;-)

Tot zaterdag of zondag dus!

Oh ja: maandag komen zowel de project-directeur van Fabricom als die van de klant langs. Zal wat geven na die meeting...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

allé broere, toch ni flauw doen over een maandje van 6 op 7 aan 10 uur per dag hé.

Anoniem zei

Gisterenavond schitterend na-toer-criterium gehad in Herentals. 26.000 toeschouwers zorgden eerst voor files aan de afritten van de E313 en zagen later Tom Boonen winnen voor Ludo Dierckssens. Ontsnapten een half uur voor de start aan een zeer zwaar onweer dat Tielen erg teisterde met omgewaaide bomen, ondergelopen kelders enz... Je moet wat geluk hebben in 't leven.
Jantje, een maand is zo voorbij. Ik kan het weten: had 3 weken verlof en die zijn voorbij gevlooooogen. Hou je goed en ons op de hoogte.

Anoniem zei

Hoe komt het dat we daar niks van te zien hebben gekregen op het vrt-nieuws??
Ik heb er speciaal naar gekeken, omdat ik wist dat het de 28e was.
Allé, hebben ze Boonen toch nog kunnen betalen. Wordt weeral extra belastingen voor de Hertalsenaren volgend jaar...