26 juli 2005

Tijd Voor ... Cultuur !!

Aangezien er van spannende verhalen niet veel meer in huis komt, zal ik proberen om een tipje van de cultuur-sluier te lichten. Veel krijg ik er niet van te zien natuurlijk, dus het is een beetje bijeen rapen van verschillende verhalen door verschillende bronnen.

Aangezien ik nu de werfkas beheer krijg ik wel een beter zicht op wat alles hier zoal moet kosten.
Even op een rijtje zetten. Reken zelf maar uit, ’t is makkelijk zat: delen door 100 en je hebt de prijs in euro’s...


* Tankbeurt: volle tank diesel: 750 DZD (inderdaad: 7,5 € !!!)
* Wijn: 24 flessen Mascara, da’s de Algerijnse “topwijn”: 2400 DZD (24 €)
* Baguette: 12 DZD (0,12 €)
* Nestle Corn Flakes (ingevoerd): 300 DZD (3 €); da’s naar Algerijnse normen dus enorm duur, maar ondertussen heb ik sinds vandaag wel echte Nesquick knikkers !! Nu de melk nog...
* 6 flessen water: 125 DZD (1,25 €)

wijn en water zijn dus duurder dan diesel !!

en zoals reeds gezegd: een stel halters van 2 x 9 kg: 9700DZD (97€); putain la merde !!

Geen opmerkingen: