17 augustus 2005

Twee weken

Dag 53: zondag 14/08/2005

Nog exact twee weken te gaan vooraleer opnieuw voet te zetten op Belgische bodem. ’t Is waar dat ik aftel, maar niet meer dan iemand anders hier. Ik ben ook degene die momenteel de langste rotatie doet (R is bijvoorbeeld al voor de tweede keer naar huis in de periode dat ik hier zit) dus een beetje recht op aftellen heb ik wel.
Verder gaat alles hier zijn gangetje. Ik begin meer en meer thuis te raken in de installatie en de renovatie die we hier doen. En maar goed ook, want als alles goed blijft gaan moet ik nog twee keer dezelfde installatie doen. Dat zal dan meer naar het zuiden zijn, alsof het hier nog niet warm genoeg is. Na een weekje aan de kust en een koeler weekje hier in Kenenda klimt het kwik vandaag weer vlot naar de 42 graden. En dat is en blijft dus warm hé. En aangezien we hier nu met zo weinig zijn moet ik nog maar dan anders den bureau uit. Er valt me wel iets op: ondanks het feit dat ik hier dus steeds met korte mouwen rond loop, heb ik den indruk dat mijn onderarmen gewoon niet bruiner worder dan ze nu zijn. Toch wel raar.
Soit. Vandaag is het in Boom, op het terrein De Schorre, Tomorrowland. Van alles wat er deze zomer te doen was in la Belgique, had ik het liefst van al naar daar gegaan. Jammer genoeg heb ik het nieuws vanavond gemist en ik weet dus niet of ze er iets van uitgezonden hebben. Ik zal wel van iemand een verslagske krijgen.
Vanavond zou trouwens BVN, de nederlandstalige satelietpost, om 21h00 lokale tijd een samenvatting geven van de eerste Nederlands speeldag in de eredivisie. Ik den hele avond daarop afgestemd. Om 20h59 verschijnt een tekst op het scherm met de boodschap dat BVN de beelden nog niet mag uitzenden. Jamaar, g****rdorie, helemaal voor niks gewacht.
Ondertussen staat Westeltje naar goede gewoonte weeral eens op kop na de eerste speeldagen. Volhouden zo!!

Geen opmerkingen: