24 september 2005

Slang

Dag 71: Donderdag 22 september

Vandaag mijn eerste levende slang gezien (hier in Algerije). Na het middageten reden we zoals iedere dag terug naar de site toen de chauffeur plots op de rem ging staan. “Serpent !” roept ie. Langs de kant kronkelt een groen ding. Wij natuurlijk gaan zien. Prachtig beest overigens. Toen Abdelkadder (de chauffeur) het ding wou vangen met een stok en een lege fles, zette de slang zich ff volledig recht om daarna te gaan “lopen”. Hetgeen verbazend snel ging overigens. Zo rechtstaand zagen we trouwens beter dat dat beest best wel lang was. Na ff discusieren kwamen we tot het compromis dat het toch zo’n 50 à 60 centimeter geweest moet zijn.
Grappige is dat we vorige week van de dienst “veiligheid” een dossier over schorpioenen en slangen gekregen hebben. Als ik het goed voorheb zou deze rakker een “Cerastes cerastes” moeten zijn.
Voor de rest een donderdag als alle vorige, hetgeen wilt zeggen dat het de vrije avond is voor ons “weekend”. Aangezien we maar met zijn drieën zijn doen we geen barbecue, da’s de moeite niet. Tegen de late namiddag komen er voor het eerst deze week dunne wolken aangegleden. Hopelijk zijn die morgen weg... ’s Avonds laat R me een zaaltje zien waar enkele fitness toestallen staan. Wist ik dus niks van. Erg speciaal zijn ze niet dus veel zal je me daar niet vinden. Zelf had hij er een home-trainer (fiets) zien staan de vorige keer maar die is nu blijkbaar verdwenen. Hij zou aan de project-manager vragen of we er zelf eentje mogen kopen. Daar ga ik hem zeker aan herinneren!

Geen opmerkingen: