05 oktober 2005

Ramadan live

04 oktober

Vandaag was dus de eerste dag van de Ramadan. In de voormiddag was er niks van te merken. Tegen de middag werd echter duidelijk dat het ff zoeken was voor de concierge. Hij had ons wel een koude maaltijd toegezegd, maar toen P en ik in een verder volledig lege refter kwamen bleek hij dan toch steak en frieten klaar te laten maken. Beter gebakken dan anders zelfs.
Na de middag liep de werf stilaan leeg en tegen 15 uur was de laatste onderaannemer vertrokken. Wel kalm zo op de site.
Normaal gezien zou ik ’s avonds een baguette eten, maar aangezien ze me gezegd hadden dat het in de Ramadan ’s avonds echt beter eten was wilde ik dat zelf wel eens zien. ’t Is trouwens de allereerste avond dat ik een lange broek aandoe. Vandaag is het “serieus” afgekoeld.
Bij het binnenkomen bleek de tafel reeds gedekt. En de keuken die normaal gezien –hoe zal ik dit netjes zeggen- niet te vreten valt, blijkt nu plots een heuse viergangenmenu voor te schotelen. Soep en salade vooraf, vis en vlees, vergezeld van gevulde aardappelen daarna. Een superzoet baklava-achtig nagerecht voorzien van een coulis van verschillende fruitsoorten. Echt wel vree goed allemaal. Ik vraag me af waarom ze dat zo niet het hele jaar door doen.
Nu, een uur later, zit ik nog steeds te puffen. Maar best niet iedere dag zo twee keer schrokken.
Om middernacht gaan de algerijnen hier nog eens eten, maar dat zal ik maar aan me voorbij laten gaan...

1 opmerking:

Anoniem zei

broere,

tis hier niet anders. op de drukste uren (tis hier pas rond 19uur donker) stoppen die gasten en gaan die rustig hun eten opeten.
de meesten zijn echt wel alleen maar moslim als hun dat het best uitkomt. voor de rest wel hoeren en tamboeren en pinten zuipen.

typisch zeker,