31 oktober 2005

zand

Vervolg van dag 102
Vrijdag in de namiddag sukkel ik in slaap. Nadien hang ik mijn douchegordijn op. Ligt al drie maanden in de kast, maar het was tot nu toe niet echt nodig. ’s Avonds lees ik “het spook” uit. Goei boekske, smaakt naar meer. Op vier “lees”-dagen uitgelezen.
Zaterdag (103) ben ik niet in form. Door het middagdutje raak ik vrijdagavond niet in slaap en de wekker loopt dan ook veels te vroeg af. Hoewel het een heel gewone dag is verloopt hij dus traag. Maar goed, we halen de avond. Bij het naar “huis” rijden (duurt welgeteld tweeënhalve minuut) valt het op dat vanuit het zuidwesten zware wolken overtrekken. Als ik een half uurtje later een baguette in de keuken ga halen staat er een keiharde wind en ziet de horizon er bruin-oranjig uit. In de heuvels woed een zware zandstorm en daarboven flitsen de bliksemschichten dat het een lieve lust is. Ondanks de harde wind mist het onweer ons op een haartje en houden we het droog. Twee uur later is alles voorbij. De wind blijft wel aanwezig, maar zeker niet harder dan de voorbije dagen.
Zondag, vandaag is het dus dag 104, hebben jullie de klokken gelijk gezet met de onze. Wel zo handig. Alleen moet ik nu een uurtje langer wachten dan anders op het vrt-nieuws.
Verder niks bijzonders te melden. Morgen vertrekt de sitemanager en die komt pas binnen twee weken terug. Ondertussen is mijnen baas ook nog op congé, dus den deze heeft het veertien dagen voor het zeggen. Maar daar lezen jullie de komende dagen wel meer over. Tot dan, lieve lezertjes.

Geen opmerkingen: