09 juni 2006

donderse donderdag

Een dikke maand geleden leek het wel of dinsdag mijn doemdag hier was. Deze maand is die echter verschoven naar donderdag. Na vorige week donderdag in een stevig dipje gezeten te hebben is wat volgt de kroniek van opnieuw een donderse donderdag.

Donderdag begon in weze gisterenavond (woensdag dus). Veel te laat mijn bed in, wakker gelegen door wind en warmte, piekerend in het donker. Dat dat niet bevorderlijk is voor de nachtrust zal niemand verbazen. Veel te vroeg liep dan ook die wekker af, hoewel ik er naar lag te kijken en dus exact kon inschatten wanneer die zou gebeuren.
Na een routineus ochtendritueel merk ik bij het openen van de deur meteen de verstikkende wind op. 7 uur 's morgens en het is nu al té warm. Het goede weer houdt hier al aan van vorige week donderdag (dat was toen het enige lichtpuntje). Die eerste dagen waren heerlijk: een warm zonnetje met een verfrissend briesje. De laatste dagen is het steeds warmer geworden met als hoogtepunt de broeierig hete 45 graden (in de schaduw !) van vanmiddag om 15 uur. Ik sleepte me doorheen de voormiddag, met enkele leuke en toch ook opwekkende berichtjes van het thuisfront. 's Middags een tukje gedaan. Er was weer eens nieuw volk op de site gekomen en ik heb na de middag een twee uur durende rondleiding gedaan. Tegen dat het 15h was, was het dus ongelooflijk warm... en het toeval wil dat er toen ook twee Belgische dames de halve finale van Roland Garros zouden spelen. Ik ben dan maar vroeger doorgegaan, en bij het betreden van mijn bungalow schoot mijn energiepeil zo de hoogte in. De wedstrijd was bijzaak, en stelde ook niet veel voor. Een leuk telefoontje en ik kan er weer tegenaan. Blijkaar is het heerlijk décolté-weer in ons landje. De enige décoltés die we hier te zien krijgen, zijn die van onze tennisters, en geef toe: daar zit niemand op te wachten, en al zeker niet op die van Henin. Jaloers op dat terrasjesweer denk ik dan maar aan de tijd die nog wel zal komen dat ik daar ook opnieuw van kan genieten. Daar moet ik het voorlopig mee doen.
Morgen is P jarig, en die had ons allen uitgenodigd op een barbecue deze avond. En zo geschiedde. Niet erg veel gegeten, Sunday Bloody Sunday gezongen op de karaoke-machine, weggedroomd bij de gitaar van R.

Weer een dag voorbij, weer een donderdag overleefd...

Geen opmerkingen: