07 juni 2006

eten

Reeds van in den beginne een onderwerp van ergernis... het eten hier in de woonbasis.
 
Sinds een dikke maand eet ik iedere avond bij "de collega's". Wel véél gezelliger, de avonden gaan vooruit, mijn frans wordt er beter van...
Dat wil zeggen dat ik nu zowel 's middags als 's avonds warm eet. De gevolgen laten zich raden. Ik zou een weegschaal moeten hebben om het te bevestigen, maar vergeleken met twee maanden geleden lijken me er drie kilo bijgekomen te zijn. Zij die me kennen zullen beseffen dat dat erg veel is. Waar een jaar geleden nog spieraftekening te zien was, is nu zelfs geen enkele overgang meer te zien. Waar ik een jaar geleden nog twee keer per week ging joggen, ga ik nu... nooit meer :-(. Gisteren nog eens geprobeerd. Na zes minuten had ik mijn motortje opgeblazen. Toegegeven: 36 graden is natuurlijk wel warm om te gaan lopen...
Goed voornemen, en iedereen van u mag mij hieraan houden: eenmaal terug min of meer gestteld in ons Belgenlandje wil ik opnieuw gaan sporten. Eender wat, maar ik wil terug minstens zes kleine buikspieren ipv één grote !!
 
 

7 opmerkingen:

Anoniem zei

super, dan gaan we samen sporten, want het onregelmatige leven en de bijjobkes laten me ook niet echt toe om gezond te eten en dat laat zijn sporen na. It's a deal, sporten zullen we :-)
En ik die nog zo onder de indruk was van je chocoladereepjes :-p

Anoniem zei

vergeet het broere, ne keer de dertig voorbij... vraag maar aan Uwen ouwe. hihi...

Anoniem zei

Den ouwe weet er idd alles van.
Ne keer de dertig voorbij, daar weet onze Chris ook alles van... en Jean ook blijkbaar. Maar ne keer de 40, de 50 en de 60 voorbij, daar hebben jullie het raden naar. Kijk naar den ouwe. Liever één stevige spier dan zes platte sprietjes...
En Jeanke, dat ge met Fieke stevig zult "sporten" daar twijfelt niemand aan...

Anoniem zei

Mannen altijd ;-), zelfs nog boven de 60..., die denken nogaltijd meer na met alles onder de gordel dan boven de gordel. Nu weet ik tenminste van wie Jean dat heeft :-p. Een familietrekje... Ter verduidelijking: er is sporten en sporten en van beide zal er zeker werk gemaakt worden.

De Jean zei

Pff, nog 16 dagen wachten vooraleer er nog eens aan "sporten" toegekomen kan worden.

Ouwe, ik heb over die spinning-bike die bij Stropke staat hé!! :-p
(die kun je ook alles wijs maken, hihi)

Anoniem zei

Moet je tegenwoordig altijd "hihi" en "haha" gebruiken om aan te geven dat je grappig wil zijn???
Hahahahahaha.....
Fieke, als het kriebelt moet je sporten, hahahahaha

Anoniem zei

nee hoor: :-) ;-) :-D of :-p mag ook

als 't bij Fieke kriebelt zal ík wel sporten ;-)