20 september 2006

the next big step

Vandaag was een redelijk belangrijke stap in de voortgang van het project. De eerste machines zijn volledig klaar en terug aan de klant overgedragen. Dit had eigenlijk al in maart moeten gebeuren, maar bon. Binnen een dikke week is de volgende shut-down gepland en het is nu al weer hectisch-hectisch. De tijd gaat zo wel sneller vooruit natuurlijk.
Verder is nog maar eens een nieuwe planning opgemaakt. Het komt erop neer dat indien de volgende pijpleiding hier in Kenenda en op het volgende station gedaan zijn, dat ze er drie tegelijkertijd gaan aanpakken in de meest zuidelijke site. Lijkt ons in elk geval quasi onmogelijk, toch volgens de planning die de bazen opgemaakt hebben. Soit, dat zal toch niet meer voor mij zijn.

Vandaag is ook Raf vertrokken. Die is sinds vorige week op de site om mij eind oktober te vervangen. Een jonge gast vol goede moed die af en toe zijn peren hier wel ziet. Hij had al vier maanden op een andere site gezeten, maar door gebrek aan materiaal en vooral aan een gedreven werfleider op die site is hij ons tempo duidelijk niet gewoon. Hij zei daarstraks nog dat hij hier op een week tijd meer had geleerd dan op de vorige vier maanden. En neen, niet alleen van mij! Voor mij is dit ook een zeer welkome afwisseling. Zo heb ik meer tijd om me ergens in te verdiepen in plaats van telkens onderbroken te worden, en zo eens in het Vlaams kunnen lullen met iemand die niet boven de 50 is, is ook eens tof.

Al bij al gaat deze rotatie behoorlijk snel vooruit, nog één weekje en ik vertrek weeral.

Ik krijg juist te horen dat we vanavond spagetti eten. Klaar gemaakt door een Italiaan, ik ga dus snel eten !!!!

Daaaaaaaag

Geen opmerkingen: