29 juni 2005

Dag 11: de ommekeer

Dag 11: de ommekeer

Vandaag de grote ommekeer ingezet. JP, die gast die ons gelukkiglijk gaat verlaten, heeft zijn bullen ingepakt en zijn werk overgegeven (het feit dat hij dus nog anderhalve dag betaald gaat worden om met zijn vingeren te draaien neem ik er graag bij). Aangezien hij er een zootje van gemaakt heeft, bovenop het feit dat engineering ons gisteren, op één dag, twee herzieningen van de kabellijst gegeven heeft, wordt het tijd dat iedereen een beetje met dezelfde gegevens zal werken. Morgenvroeg heb ik een vergadering gepland met de voorbereider voor de shut-down en Renato. Die sprong gelijk mee op de kar. Bon, tomorow we do it my way.
Vanmiddag is Jefke aangekomen. Eén en al zenuwachtigheid, zoals we hem kennen van in Grimbergen. Hij zal hier tot zondag blijven. Blijkbaar mag ik content zijn dat ik in Kenenda terecht ben gekomen, en niet in Nador zoals eerst voorzien. Ginder hebben ze maar één pc-ke (ok, ik heb zelf ene), comfort is nog een pakske minder dan hier, de klant doet er even lastig, ’t is er nog warmer, ... Allé, goed terechtgekomen dus.
Zoals gezegd kan er al eens in het Vlaams gebabbeld worden, hoewel de switch maken niet altijd even vlot gaat. Ik begon al automatisch mijn uitleg tegen Hamid in ’t Frans. Hij doodrustig in ’t Vlaams geantwoord. Ah ja, ne Vlaming, ’t is just.
Niks spectaculair te melden vandaag. Hoewel ik gezworen had om te gaan joggen vandaag (ideaal weer: lekker zonnetje, briesje, weinig wolkjes), heb ik in de plaats na het eten nog een uurtje op de stoep bij Hamid zitten tetteren over vanalles en nog wat. Blijkbaar blijft hij hier tot en met de shutdown, da’s dus ergens tot midden september. Tof, want dat zal wel klikken peis ik. Ne gast van 35 uit Oudenaarde met de nodige gedrevenheid. Hij mist zijn fitnessclubje ook, maar aangezien hij hier de pijpleidingen komt doen, kan hij misschien zelf wel wat halters in elkaar flansen. Hamid is trouwens half Belgisch, half Algerijns, wat hem op den duur waarschijnlijk een hoop voordelen zal opleveren (als zijn identiteitskaart in orde is, kan hij bvb vrij rond rijden in Algerije). Verder vallen Marc en Danny ook goed mee, elk met hun eigen droge stijl van humor.
Allé, morgen de laatste avond zonder TV. Donderdag verhuisdag, zowel op den bureau als in de woonbasis. Iets om naar uit te zien.
Voila, dat was zowat de dinsdag. Goeie dag geweest...

Geen opmerkingen: