27 juni 2005

Dag 9: regen !!

Dag 9: zondag 26 juni

Het heeft geregend vanavond. Dat was meer dan twee maanden geleden. De bewolking van vanmorgen trok al snel weg zodat we kort na de middag weer vlotjes 42 graden haalden. Tegen 16h overtrok het terug en stak er een serieuze wind op. Juist binnen (18h) brak de bui los. Bon, dan maar binnen blijven. Met het thuisfront gebeld. Alles goed, zowel hier als ginder. Echt tof hoe ze aangenaam verrast zijn door een telefoontje vanuit het verre Algerije.
Eerder op de dag een complimentje gekregen. De project leider had vanuit Bettouia gebeld naar Renato, onze site-verantwoordelijke die ik vervang indien hij er niet is, da’k goei werk geleverd had met de kabellijst. Iets dat ze van diegene die ik zal vervangen dus nog niet konden zeggen blijkbaar. Doet toch deugd dat je werk, zo ver van huis, gewaardeerd wordt.
R had merguez-worstjes en schapevlees laten kopen door de chauffeur. Barbecue op het terras met de vier Fabricommers en José, een Belgische Espangnol die voor Tractebel werkt. Toffe Pee. Zo nog tot 21.00h buiten aan “tafel” (= een bobijn van op de werf) gezeten. Dan is het hier al stikdonker. En zeker zo met die wolken. Was gezellig, moet ik meer doen. Blijft moeilijk om zo in het Frans alle details te volgen. En met de fles cola óp tafel en de flessen wijn eronder, werd er tegen het einde heel wat afgelachen.
Dinsdag zou Jefke, collega die samen met mij van het hotel via Kenenda naar Nador gereden is, naar hier komen. Hij is net evenlang in Algerije als ikzelf. Kan ik nog eens wat vlaams praten.
Vandaag nog wat kleine spulletjes gekocht (allé, is dus laten kopen) op kosten van de firma, om mijn hutteke hier wat aan te kleden. Kapstokken , douchegordijn. En van José heb ik een aantal cd’s vanuit zijn computer op de mijne gezet. Nu heb tenminste terug wat muziek die ik nog niet gehoord had.
Ik neem dan ook afscheid op de tonen van Coldplay. Slaapwel. Morgen is een nieuwe dag.

Geen opmerkingen: