02 juli 2005

Dag 13: de grote verhuis

Dag 13: Verhuisd !

De 13e dag is zeker geen ongeluksdag geweest. Ik ben verhuisd. En ook al is het maar 10 meter, ik heb nu tenminste een TV in mijn bungalowke. En dat brengt toch wel leven in de brouwerij. Zo kan ik vanaf nu om 18.15h naar het Belgische nieuws zien. Benieuwd wat er zoal gebeurd is in ons keuterlandje.
Vandaag was het, zoals verwacht, kalmkes op de installatie. Geen onderaannemers die werkten en dus voor ons ook niet al te veel te doen. Aangezien het wel de laatste dag van de maand is moesten alle uren binnen gedaan worden. Daar heb ik me zowat in de voormiddag mee geamuseerd. Er waren er ook drie die vandaag richting Arzew vertrokken, en die waren al in vakantiestemming. En da’s behoorlijk besmettelijk J. Nu er ook wat Vlamingen zijn kan ik al wat beter over koetjes en kalfjes vertellen. Zo blijkt het “expat”-virus hardnekkig in je bloed te kruipen, eenmaal je de smaak te pakken hebt. De sfeer, de kameraadschap, de plantrekkerij, de cultuur, de prĂ©... Ik zal wel zien.
Morgen vrije dag. Ik ben zelfs niet van plan om naar de site te gaan. Morgen wat uitslapen (dat wil zeggen zonder wekker te zetten en ik zie wel wanneer ik wakker wordt) en verder wat kuieren, een filmke zien, wat lezen (D heeft een Nederlandse gazet uit de KLM meegebracht), fotookes pakken, muziekje luisteren. Ik heb van D een hele bibliotheek muziek overgepakt, en da’s wel handig om wat af te kunnen wisselen. Zo van die dingen.
R heeft aan de chauffeur gevraagd om ergens een petanque set te zoeken. Zo zul je ongetwijfeld binnekort kunnen lezen hoe ons echtig “jeu-de-boules”-tornooi afloopt. Zoals gezegd ligt er hier een zwembad, een voetbalveldje, tennisterreinen. Niks daarvan wordt gebruikt of onderhouden. Zonde. Kunnen we tenminste wel op een plat stuk met de ballen spelen.
Na die vrije vrijdag is het nog drie daagjes werken. Dinsdag iets na de middag komen ze me halen om naar Arzew te rijden. Hotelletje in en de volgende dag de vlieger op. ’t Zal snel zover zijn, denk ik.

Geen opmerkingen: