02 juli 2005

Dag 14

Dag 14: tweede vrijdag

Gisterenavond heb ik voor het eerst in twee weken een Belgische TV-uitzending gezien. Op BVN wordt een combinatie van Vlaamse en Nederlanse programma’s uitgezonden.
Toch eigenaardig hoe zoiets asociaal als een kijkdoos het leventje hier verandert. Meer leven in huis, afleiding op de momenten van verveling. Maar ook beter weten wat je mist in je thuislandje (Rock Werchter is begonnen !!). Veder ook een nederlandstalige Eurosport, da’s voor een sportliefhebber als mezelf leuk meegenomen.
Vanacht rond 5 uur wakker geschoten van onophoudend gebonk. Het duurde even vooraleer ik met mijn slaapkop doorhad dat dit uit mijn eigen badkamer kwam. Buiten was et zo hard aan ’t waaien dat mijn ramen, ook al waren ze gesloten, ervan klapperden. Alles vastgestoken met karton. Winddicht zijn die huisjes hier duidelijk niet. Fluitend, af en toe zuchtend bleef het zo doorgaan tot de vroege ochtend. Toen ik vanzelf wakker werd was het 8.30h. Het eerste wat me opviel: de zon schijnt niet zoals gewoonlijk... Shit, en dit op mijn vrije dagje. Effe buiten gaan checken bleek dat de donkere wolken net naast het woonkamp lagnsschoten. Enkele minuutjes later brak de zon er dus alweer door en vanaf een uur of 10 staat er weer een strakblauwe hemerl te schitteren.
Vandaag heel wat zon opgedaan. Korte periodes afwisselend buiten en binnen. En goed smeren. Heerlijk, zo’n weertje.
Ik moet onwillekeurig denken aan het feit dat hier zitten toch ook wel z’n voordelen heeft. Zoals gezegd het weer. Maar verder ook de stressloze omgeving die dit woonkamp vanzelf met zich meebrengt. Thuis is een vrij weekendje vaak veel drukker dan een werkdag zelf. Hier valt niks te doen, dus kan ik mezelf zorgeloos bezighouden met wat lezen, tv kijken, wandelen... Dat zal zeker nog veranderen vanaf het moment van de shutdown, maar daar zijn we nog weken van verwijderd. Ongezond kan het ook al niet zijn. Geen luchtverontreiniging (dat was hier aan de kust trouwens wel even anders), geen rokers in huis, alle dagen drie keer fruit, veel water drinken, geen koekjes om te snoepen, ... ’t Is nu half drie. Ik ga wat liggen luieren met een boekje en wat gekoelde dadels en perzikjes ernaast. Jammie...
20.12h. In de namiddag zoals voorzien niet erg actief geweest. Onderstussen is M bij mij in de blok komen liggen. Morgen vertrekt J uit de derde bungalow, maar die wordt dan vanaf volgende week voor Hamid. Volgens de Walen wordt dit dan “de vlaams blok”.
Daarstraks het vrt-nieuws kunnen zien op BVN. Blijkbaar is werchter in een modderpoel verandert en zat de spits gisteren in Brussel en vandaag in Antwerpen lekker vast. Files zal ik hier niet snel meemaken peis ik.
Zojuist na het eten viel me op dat het de helderste avond was tot nu toe. Ik meen bergen gezien te hebben die ik daarvoor nog niet echt zag. Toch wel een prachtige omgeving.
Vanavond nog een filmke zien die ik van M geleend heb. Ben benieuwd wanneer de kabels geleverd zullen worden, want dan begint het voor mij echt drukker te worden. Tot zolang blijft het toch vooral een papieren job.
Zojuist van Rony (die weer eens voor één dag langskomt) te horen gekregen dat die andere J er de brui aan geeft. Hij was samen met mij begonnen. Hoewel ik hem niet goed kende is het toch altijd jammer dat een jonge gast ermee stopt. Maar goed, zo werkt het nu eenmaal.
Ziezo, tot morgen dan maar weer.

Geen opmerkingen: